/* Demo3 tehtava 1 */ #include int main(void) { int jakaja = 0; float luku, summa = 0.0, keskiarvo ; printf("anna lukuja, lopeta antamalla nolla tai negatiivinen luku:\n"); while ( (1==scanf("%f", &luku)) && (0.0 #include int main(void) { float a, b, c, x1, x2, r; printf("anna kertoimet a, b ja c\n"); scanf("%f %f %f", &a, &b, &c) ; if (a==0.0) { printf("ei toisen asteen yhtälö\n"); } else { r=b*b-4*a*c; if (r < 0) { x1 = - b/(2*a); x2 = sqrt(4*a*c - b*b)/(2*a); printf("x0 = %f + %fi ja x1 = %f - %fi\n", x1, x2, x1, x2); } else { x1 = (- b + sqrt(r))/(2*a); x2 = (- b - sqrt(r))/(2*a); printf("x0 = %f ja x1 = %f\n", x1, x2); } } return(0); } /* Demo3 tehtava 3 */ #include #include #define PI 3.14159 int main(void) { float x, y, r, kulma, a; printf("anna x- ja y-koordinaatit\n"); scanf("%f %f", &x, &y) ; r = sqrt(x*x + y*y); a = atan2(y,x); kulma = a*(180.0/PI); printf("r = %f ja kulma = %f astetta\n", r, kulma); return(0); }